تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

 .

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با نحوه تعویض فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب های خانگی صحبت کنیم. برای  این کار باید پیش نیازها از قبل آماده شود. ما به تفصیل به این موارد خواهیم پرداخت.

در ابتدای انجام این کار لازم است، وسایل زیر از قبل مهیا باشد:

  1. آچار مخصوص تعویض فیلتر
  2. دستمال خشک و تمیز
  3. سینی 
  4. پارچ آب یا تشت
  5. فیلترهای شماره 1، 2 و 3 دستگاه تصفیه

 

 

کار تصفیه آب در مرحله 1، 2 و 3 به منظور حذف ذرات معلق، شن و ماسه، رنگ و بو و… صورت می پذیرد. برای تعویض این فیلتر ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. شیر ورودی و شیر روی مخزن تصفیه آب را ببندید.
  2. شیر خروجی (شیر برداشت) روی سینک تصفیه آب را تا اخر باز کنید تا آب باقی مانده در مخزن تصفیه آب تخلیه گردد.
  3. کار باز کردن قاب فیلتر(هوزینگ) های تصفیه آب را در جهت عقربه های ساعت انجام دهید.

نکته: مراقب باشید این کار را در جهت درست و با نیروی فشار مناسب انجام دهید تا  هوزینگ ها دچار آسیب یا شکستگی نشوند. در صورت  آسیب دیدگی هوزینگ این قطعه از گارانتی شرکت خارج می شود.

  1. در ابتدا پوسته فیلتر ها را جدا کنید.
  2. هوزینگ شماره 1 تصفیه آب را با آچار مخصوص تعویض فیلتر از دستگاه جدا نموده و هوزینگ را کاملا شستشو دهید. در فیلتر الیافی شماره یک جهت سر و ته فیلتر تفاوتی ندارد.
  3. فیلتر را داخل هوزینگ قرار دهید.

فیلتر الیافی شماره 1 ویِست

 

  1. هوزینگ شماره یک را مجددا در خلاف جهت عقرب های ساعت بگردانید و تا جای ممکن سفت نمایید. توجه داشته باشید اورینگ روی هوزینگ به خوبی جا رفته باشد.
  2. هوزینگ شماره 2 را مطابق توضیحات بند شماره 3 باز کنید.
  3. فیلتر شماره 2 ویِست، فیلتر تشکیل شده از کربن زغال اکتیو با متریال الیاف پوسته درخت نارگیل و وارداتی می باشد. این فیلترها در داخل خود ذرات پودری سیاه رنگ ریزی دارند که قبل از استفاده حتما باید شستشو داده شوند تا آب سیاه رنگ به طور کامل از این فیلترها خارج شود

 

فیلتر زغال اکتیو ویِست

 

  1. فیلتر شماره 2 را زیر جریان آب گرفته تا ذرات سیاه رنگ خارج شوند.
  2. توجه داشته باشید فیلتر زغال اکتیو را حتما از سر واشر متصل نمایید تا فیلتر به درستی عمل کند.

همچنین بررسی کنید که شاید واشر فیلتر قبلی روی درب هوزینگ جا مانده باشد، که در این صورت واشر فرسوده قبلی را جدا کنید و کنار بگذارید.

  1. فیلتر را در داخل هوزینگ قرار دهید.

 

واشر فیلتر زغال اکتیو ویِست

 

  1. هوزینگ شماره 2 را کامل شستشو دهید و مطابق بند 3 مجدد هوزینگ را جا بزنید.
  2. درمرحله سوم دستگاه های تصفیه آب خانگی میتوان از فیلترهای کربن بلاک یا فیلتر الیافی استفاده نمود.

 

                                                   

           فیلتر کربن بلاک برند ویِست                                                         فیلتر الیافی شماره 3 ویِست

توصیه نمایندگی تصفیه آب خانگی ویِست به مشتریان عزیز این است که، در هوزینگ شماره 3 از فیلتر الیافی به جای فیلتر های پست کربن استفاده کنند زیرا فیلتر های الیافی قدرت بیشتری در جذب ذرات ریز کربنی داشته و از ورود این ذرات ریز به فیلتر ممبران و آسیب به این فیلتر جلوگیری می نمایند.

شستن درست کربن های مازاد فیلتر شماره 2 و همچنین استفاده از یک فیلتر الیافی در هاوزینگ شماره 3 به عنوان فیلتر محافظ ممبران، می تواند عمر ممبران را تا چند برابر افزایش دهد 

 

برای شستن فیلتر شماره 2 قبل از تعویض فیلتر هوزینگ شماره 3 دو روش وجود دارد که به شرح ذیل میباشد:

  1. جدا کردن شلنگ وارد شده از فیلتر 2 به فیلتر 3:

بعد از بستن هوزینگ شماره 2  شیر ورودی و شیر منبع را باز کنید. از سر هوزینگ ها شلنگ را باز کنید و زیر فیلتر پارچ آب قرار دهید و اجازه دهید آب سیاه رنگ به طور کامل از فیلتر خارج شود و آب کامل شفاف گردد.

 

 

  1. باز کردن هوزینگ شماره 3 و قرار دادن تشت زیر هوزینگ:

اگر قصد جدا کردن شلنگ از دستگاه تصفیه آب را ندارید می توانید با باز کردن شیر ورودی  و قرار دادن یک تشت یا پارچ زیر هوزینگ شماره 3 آب سیاه رنگ فیلتر را خارج نمایید.

 

شاین ذکر است که در فروشگاه تصفیه آب ویِست، دستگاه پر طرفدار فروشگاه تصفیه آب ویِست بر روی بدنه خود یک شیر کربن گیر داشته که با باز کردن این شیر میتوان بدون جدا کردن شلنگ از بدنه دستگاه یا قرار دادن پارچ زیر دستگاه تصفیه آب، با باز کردن شیر آب سیاه رنگ  را از دستگاه تصفیه گرفت.

سیستم شست و شوی داخلی به کار رفته در سیستم های تصفیه آب ویست، علاوه بر حفاظت از فیلترهای اصلی دستگاه تصفیه آب، همچنین فرآیند شستن کربن فعال را برای کاربران خانگی تصفیه آب بسیار ساده و در دسترس نموده است.

 

  1. هوزینگ شماره 3 را جدا نموده، هوزینگ را شستشو داده فیلتر را داخل هوزینگ قرار داده و مجددا آن را جا بزنید.

برای استفاده در هوزینگ شماره 3 حق انتخاب استفاده از فیلتر کربن فعال فشرده و یا فیلتر الیافی را داریم.

 

  1. شیر ورودی و شیر منبع را باز کنید و اجازه دهید تا آب از داخل فیلتر ها عبور کند.

روش تشخیص فیلتر اصلی از فیک

فیلتر های شماره 2 را با مواد زغال سنگ و یا زغال اکتیو پر میکنند. اما مواد زغال سنگ  توانایی جذب رنگ و بو آب را نداشته و عملا کاری در دستگاه های تصفیه آب انجام نمی دهند. این فیلترها هیچ قدرت تخلل و جوششی ندارند، اما فیلترهای زغال اکتیو براق بوده و با خاصیت جذب رنگ و بو،  قدرت تخلل و جوشش بالایی در آب دارند.

 

سمت چپ زغال اکتیو / سمت راست زغال سنگ

 

 

در روزهای ابتدایی تعویض فیلتر وجود دانه های سفید رنگ و تغییر جزئی طعم آب طبیعی بوده و به مرور زمان در عرض یک الی دو هفته این طعم نیز از بین خواهد رفت.

تعویض فیلترهای دوره ای مربوط به این فیلترها هر 6 ماه یکبار انجام میگیرد که بایستی حتما در مدت زمان لازم انجام گردد. با توجه به تجربیات تیم وی سرویس و سرویسکاران تیم ما، بخاطر گل گرفتگی های مکرر فیلتر شماره 1 در اکثر مناطق ایران مثل شهر همدان، شهر اراک و … بخاطر سالم نگه داشتن سایر فیلتر های تصفیه آب به خصوص فیلتر اصلی (فیلتر ممبران) بهتر است تعویض این فیلتر بصورت ماهانه یا هر دو ماه یکبار انجام پذیرد.

گل گرفتگی فیلتر الیافی

 

شرکت تصفیه آب ویِست با 25 سال سابقه در ارائه خدمات نصب، تعویض فیلتر به مشتریان عزیز در شهر همدان همواره در تلاش است که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه نمایید.

شما نیز همین حالا می توانید با شماره گیری 08132533300 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 9 شب  مشاوره رایگان دریافت کنید  و سلامتی را به خود و عزیزانتان هدیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...