چرا باید آب را تصفیه کنیم؟

تصفیه آب (سلامت عمومی)


تصفیه آب فرِآیندی است که طی آن ترکیبات شیمیایی نامطلوب، مواد آلی و معدنی و آلاینده های بیولوژیکی از آب حذف می شود. یکی از اهداف اصلی تصفیه آب ، تامین آب آشامیدنی سالم و گوارا می باشد.

تصفیه آب همچنین نیازهای پزشکی، دارویی، شیمیایی و صنعتی را فراهم می سازد. در فرِآیند فیلتراسیون آب، غلظت آلاینده هایی مانند ذرات معلق، انگل ها، باکتری ها، جلبک ها، ویروس ها و قارچ ها کاهش می یابد. فرِآیند تصفیه آب در مقیاس های بزرگ (مثلا برای کل شهر) تا مقیاس های کوچک (مثلا برای خانواده های فردی) انجام می شود.

منابع آب طبیعی به دو دسته آب های زیرزمینی و آب های سطحی طبقه بندی می شوند. آب های زیرزمینی شامل سفره های زیرزمینی و آب های سطحی شامل نهرها، رودخانه ها و دریاچه ها می باشد. البته با پیشرفت های تکنولوژی اخیر، اقیانوس ها و دریاهای آب شور نیز به عنوان منابع آب جایگزین برای آشامیدن و مصارف خانگی مورد استفاده قرار گرفته اند اهمیت تصفیه آب به این دلیل است که آب به عنوان یکی از منابع ضروری برای بقای همه موجودات زنده است. همه موجودات زنده به آب آشامیدنی نیاز دارند، اما انسان به نوشیدن آب به صورت خالص و سرشار از مواد معدنی و املاح نیاز دارد.

آب خالص به آبی گفته می شود که باکتری ها و میکروارگانیسم های عامل بیماری،یون های فلزی محلول و ناخالصی های سنگین در آن وجود نداشته باشه باشد.

آب سالم به آبی گفته می شود که مواد مغذی مانند مواد معدنی واملاح مفید در ان وجود داشته باشد که برای عملکرد اندام های بدن انسان مانند قلب، کلیه ها و گردش خون آزادانه در سراسر بدن مورد نیاز بدن انسان است.

بنابراین فناوری تصفیه آبی مورد تایید است که آبی خالص اما سالم تولید کند. در راستای همین امر شرکت آرشام چاوش هونام دستگاه تصفیه آب ویست تایوانی را طراحی برای استفاده آب شرب خانواده های ایرانی در دسترس قرار داده است تا نیاز مصرف کنندگان خانگی را به نحو احسن برطرف سازد.

آب تصفیه نشده

تعیین کیفیت آب 

شواهد تاریخی نشان می دهد که فرِآیند تصفیه آب توسط تمدن های باستانی به رسمیت شناخته شده است. روش های اولیه برای تصفیه آب در نوشته های قدیمی یونانی و سانسکریت ثبت شده است و مصری ها 1500 سال قبل از میلاد از زاج (یک ماده سفیدرنگ شبیه به سنگ مرمر که خاصیت انحلال پذیری در آب را دارد) برای ته نشین کردن ذرات جامد آب استفاده می کردند.
امروزه سازمان های دولتی کیفیت آب تصفیه شده را بر اساس استانداردهای دولتی چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی بررسی می کنند و معمولا حداکثر غلظت آلاینده های مضر که در آب سالم مجاز است را تعیین می کنند. از آنجایی که بررسی ظاهری آب تقریبا غیر ممکن است، فرآیندهای متعددی مانند آنالیزهای فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی برای تعیین سطح آلودگی آب ایجاد شده است. سطوح مواد شیمیایی آلی و معدنی مانند کلرید، مس، منگنز، پاتوژن های میکروبی، مواد رادیو اکتیو، جامدات محلول و معلق، PH، رنگ، بو و طعم از پارامترهای رایج برای ارزیابی کیفیت و سطح آلودگی آب هستند.

روش های خانگی مانند جوشاندن آب یا استفاده از فیلتر کربن فعال می تواند برخی از آلاینده های آب را حذف کند. اگرچه این روش ها به دلیل استفاده گسترده و کم هزینه محبوب هستند، اما اغلب آلاینده های خطرناک تر مثل آرسنیک و نیترات را حذف نمی کنند. به عنوان مثال آب چشمه های طبیعی از نظر تاریخی به عنوان آبی تمیز و گوارا شناخته شده است .

با توجه به اینکه در دهه اول قرن 21 آب چاه ها و چشمه های آب طبیعی از نظر ورود آفت کش ها، کودها، مواد شیمیایی و انگل هایی مانند کریپتوسپوریدیوم مورد ارزیابی قرار گرفتند و مشخص شد که متاسفانه اکثر منابع آب شرب خانواده ها آلودگی شیمیایی دارد، برای حل مشکل آب آشامیدنی در شهرها انواع روش های فیلتراسیون خانگی آب مخصوصا روش اسمز معکوس پیشنهاد می گردد.دستگاه های تصفیه آب خانگی که از روش تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می کنند بهترین گزینه برای حل مشکلات آب و همچنین کاهش بیماری ها در افراد خانواده می باشد.

در روش های قدیمی تصفیه آب از پلیمرهای مضر و ترکیبات شیمیایی خطرناک استفاده میشد، اما امروزه از روش هایی مانند نانوتکنولوژی، پلیمرهای تصفیه و فیلتراسیون آب استفاده می شود.

اسمز معکوس پایه ای برای هر فرِآیند تصفیه آب است که از غشای نیمه تراوا میکرو و نانو متخلخل استفاده می کند که باکتری ها و میکروب ها و همچنین مواد معدنی و نمک ها را حذف می کند. دستگاه تصفیه آب ویست تایوانی با تکیه بر فناوری نوین اسمز معکوس، آب تصفیه شده ی سالم و گوارایی برای مصرف کنندگان عزیز فراهم کرده است.

همه مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، بر اساس گزارش سال 2017 سازمان بهداشت جهانی (WHO) میزان 88 درصد از چهار میلیارد مورد سالانه اسهال گزارش شده در سراسر جهان مربوط به آب آشامیدنی آلوده بوده است. هر ساله تقریبا 525 هزار کودک زیر پنج سال بر اساس اسهال که دومین عامل مرگ و میر است، جان خود را از دست می دهند و 1.7 میلیون نفر به بیماری های اسهالی ناشی از آب ناسالم مبتلا می شوند. بنابراین اهمیت آب سالم از آنچه به نظر می رسد، بیشتر است.

از این جهت امروزه خرید دستگاه تصفیه آب باکیفیت برای سلامت عمومی بدن امری ضروری است و شما با خرید دستگاه تصفیه آب خدمت بزرگی به خانواده و فرزندان خود می کنید.

آب تصفیه شده

جهت خربد دستگاه تصفیه آب ویست تایوانی میتوانید با شماره تماس 08132533300 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 9 شب مشاوره رایگان دریافت کنید و بهترین مارک دستگاه تصفیه آب را برای خانواده تان انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...